Pomoc programu BlueCel  
Użytkownicy

Okno słownikowe zawierające listę osób uprawnionych do pracy w programie.

Okno wprowadzania użytkowników składa się z listy użytkowników (po lewej stronie), przycisków funkcji (u dołu okna) oraz pól wprowadzania danych (po prawej stronie listy).  Lista użytkowników to  posegregowane alfabetycznie symbole użytkowników nadane w momencie wprowadzania nowej osoby do bazy.

Lista może być segregowana wg symboli (Nr ID) lub wg Imion. Aby posegregować listę należy kliknąć tytuł kolumny.

 


 

Każdy użytkownik ma przyporządkowany trzy literowy symbol (Nr ID) który jest jego identyfikatorem w programie. Każdy użytkownik na podstawie tego symbolu posiada utworzony folder w którym są tworzone i przechowywane tymczasowe pliki programowe.

Przykładowo użytkownik ALA posiada następujący swój folder:

X:\PZM\BLUECEL\USERS\ALA

Poszczególne człony ścieżki oznaczają:

X: - oznacza litere dysku gdzie został zainstalowany program.

PZM\BLUECELjest folderem programowym.

USERS\ALAjest folderem tymczasowym użytkownika.

 

Pola wprowadzania

·         Imię – imię użytkownika.

·         Nazwisko – nazwisko użytkownika.

·         Nr dowodu  – numer dowodu osobistego użytkownika który będzie przygotowywał deklaracje INTRATAT.

·         Nr upr. agenta – numer uprawnień użytkownika który jest agentem celnym i posiada nadane przez Urząd celny uprawnienia.

·         Data – data nadanie uprawnień agenta celnego.

·         Telefon  - numer telefonu do użytkownika.

·         Faks – numer faksu do użytkownika.

·         e-mail -  adres elektronicznej skrzynki pocztowej użytkownika.

·         Stanowisko – nazwa zajmowanego przez użytkownika stanowiska w firmie.

·         Celina login – login nadany użytkownikowi do systemu Celina.

·         Celina hasło – hasło użytkownia do systemu Celina.

·         Czyść folder TMP podczas logowania – logiczne (zaznaczone - TAK, puste - NIE).Pole to należy zaznaczyć gdy użytkownik nie chce aby program zachowywał w jego folderze tymczasowym pliki utworzone w trakcie pracy w programie. Po włączeniu tego pola pliki utworzone podczas każdej sesji będą przechowywane w folderze tymczasowym tylko do czasu następnego logowania.

 

Przyciski funkcji

·         Zmiana hasła – otwiera funkcję zmiany hasła dla danego użytkownika. Zmiany hasła może dokonać tylko użytkownik już zalogowany i jest ona możliwa tylko dla własnego konta. Hasło nie może być krótsze niż 9 znaków w tym jedna cyfra i jedna duża litera. Co 30 dni program wymusza zmianę hasła.

·         Dodaj – dopisuje nowego użytkownika do listy.

·         Edytuj – udostępnia pola wprowadzania do edycji danych.

·         Kasuj – usuwa użytkownika z listy.

·         Zakończ – zamyka okno firm i przechodzi do wyższego poziomu.


 


Copyright © 1996-2017 BlueSoft - Piotr Ziółkowski